fa-phone 077-2305142

שיווק באמצעות חתימה במייל – שיווק אפקטיבי בחינם כבר עכשיו

יש לכם קמפיין בגוגל שמפרסם את השירותים שלכם, אתם דואגים להיכנס לפורומים ולהשתתף בהם כאמצעי ליחסי ציבור, אתם שוקלים פרסום ברדיו, אבל לא הקדשתם מחשבה רבה ל"חתימה במייל" המתלווה בתחתית כל דואל שאתם שולחים. חתימה טובה לא עולה כסף אלא מחשבה ושתי דקות של הקלדה והיא יכולה להביא לכם גולשים לאתר, לקוחות לחנות או סתם לצרוב בתודעת מקבל הדואל את המותג שלכם. אצל רוב האנשים, החתימה כוללת את השם של בעליה, מקצועו או תפקידו בחברה וטלפון להתקשרות. אך אפשר להשיג יותר מכך. אם תבדקו את חשבון הדואל שלכם, תראו כי שלחתם בשבוע האחרון אף יותר ממאה הודעות. הודעות אלו מגיעות מן הסתם לאנשים שונים עימם אתם בקשרים עסקיים, ספקים ולקוחות. כיצד רתמתם את החתימה עבור המטרות של העסק שלכם? לכל מטרה ועסק ראוי לחשוב על חתימה שונה, שתמלא אחר ייעודה. נציג כעת כמה מטרות וכמה חתימות לדוגמה.

שיווק באמצעות חתימה במייל

חתימת הודעות הדואל שלכם יכולה להיות אמצעי שיווק זול ואפקטיבי

חתימה במייל אשר תשמש לשיווק ויראלי

עבור ישראל, אשר לו עסק קטן לתיקון נעליים, ואשר שולח מיילים לחברים בעיקר, המטרה בחתימה תהיה להפיץ את שמו באופן ויראלי ובאקראי. אולי מייל מצחיק שקיבל והעביר הלאה ביחד יגיע ללקוח פוטנציאלי. חתימה נדושה תהיה:
ישראל פונדשמייקר
תיקון נעליים
החצבני 3 מעלה גבעולים
03-6382020
אך חתימה טובה הרבה יותר תהיה חתימה שתפנה באמת ללקוח הפוטנציאלי ותגרום לו לחשוב על תיקון הנעליים שלו אצלנו:
הנעליים שלך זקוקות לאהבה?
ישראל פונדשמייקר – מתקן נעליים ומחזיר להן את ברק נעוריהן
החצבאני 3 מעלה גבעולים
03-6382020
אם אתם מקבלים דוא"לים עם בדיחות וסרטונים מחברים, אתם יודעים כי פעמים רבות, העין קולטת את החתימה של האדם הראשון ששלח את הדואל, ואולי החתימה הזו תהיה שלכם.

אם קיבלתם מייל כזה מצחיק, מחקו את כל הטקסט הראשוני במייל כך שרק חתימתכם תישאר והעבירו את המייל הלאה. הימנעו משליחת מיילים פוגעים או המעליבים אוכלוסיה או מגזר מסוים, שכן זה יכול לפעול כבומרנג, לאור שמכם המתנוסס עליו

חתימה במייל לסיוע במיתוג ארגונים גדולים

לישראלה, אשר עובדת כמעצבת אתרים בחברת אורנג', אין מטרה מיוחדת בחתימה. אך למנהל השיווק של אורנג' צריכה להיות. פרטנר משקיעה מיליונים בהחדרת הלוגו שלה לכל מקום בו מתגודדים יותר משלושה אנשים, בכדי לחקוק במוחנו את צבעי הכתום לבן שלה. מנהל השיווק של פרטנר, צריך לדרוש מצוות המחשוב להוסיף את הלוגו לכל מייל שיוצא מהחברה ואף לנסח כללים לחתימות, כדי שהלוגו לא יצורף לחתימות פרועות ויסב נזק לחברה. לאורנג' אלפי עובדים השולחים יחדיו מיליוני הודעות, שכל אחת מהן יכולה וצריכה לעזור באסטרטגיה השיווקית שקבעה החברה:
ישראלה שמייקרפונד
מעצבת אתרים – צוות המחשוב של חברת אורנג'
orange_logo
העתיד נראה מצוין – העתיד נראה orange
www.orange.co.il
כדאי לשים לב שהוספת הלוגו או כל תמונה אחרת, יכולה לסייע מאוד, אך אסור שתחליף את הטקסט עצמו. שירותי דואל רבים אינם מציגים תמונות בצורה טובה או שכלל אינם מציגים תמונות, ולכן אסור ששמכם ומספר הטלפון שלכם יופיעו רק כתמונה ולא כטקסט בנוסף. בנוסף, רצוי שהתמונה תהיה מקושרת לאתר שלכם (לחיצה עליה תוביל לאתר).

חתימה במייל אשר תסייע להעביר את "הסיסמא" שלכם

חתימה יכולה לסייע גם לכל אותם בעלי עסקים קטנים אשר שולחים מאות מיילים שונים עם הצעות מחיר ובקשות לשת"פ. זכרו כי החתימה הזו יכולה להוסיף על כל מה שכבר קיים במערך השיווקי שלכם.
אם אתם רוצים להשריש את הסיסמא שלכם במוחם של הלקוחות והספקים עימם אתם עובדים, עשו זאת באמצעות צירוף הסיסמא לחתימות של כל העובדים: "דדי מחשבים – שירות שלא תקבל במקום אחר".
אפשרות אחרת של שיווק היא להציע שירות שעליו אינכם מדברים בהכרח במייל עצמו. כך למשל בעל בית דפוס עונה למגוון הזמנות של הדפסות ספרים, חוברות ברושורים וכו'. הוא יכול עם זאת, להוסיף כחתימה בתחתית כל מייל את הכיתוב הבא:
דפוס המאירי
האומן 27 ירושלים
02-6382020
למזמינים עבודה, 500 כרטיסי ביקור ב-100 שקלים
אולי זה נשמע מעט חריג ומוזר, אך חישבו על כך, כל עסק זקוק לכרטיסי ביקור. סביר כי חמישה מכל מאה לקוחות שמקבלים מאריק הצעת מחיר על הדפסה כלשהי, יחליטו להוסיף הדפסת כרטיסי ביקור להזמנה, בגלל שראו את החתימה הזו, ואריק יוכל לממן לילדיו השכלה גבוהה בהרוורד כשישתחררו מהצבא, רק בשל החתימה שהוסיף לדוא"ל…

לסיכום, הכללים לחתימה שיווקית מוצלחת

  •  מחליטים מה המטרה של החתימה (מיתוג, הצעה למכירה)
  •  חושבים על משפט קצר, מושך עין אם צריך
  •  אפשר להוסיף תמונה או לוגו, אך לא במקום טקסט, אלא בנוסף

שיווק באמצעות חתימה במייל מהווה שיטה אחת מיני רבות לקידום העסק שלך, קרא מאמר מקיף בנושא שיווק באינטרנט.

מאמרים נוספים

דיוור אלקטרוני באינטרנט

דיוור אלקטרוני באינטרנט

שימוש בכללי הדיוור יכול לשפר פי 17 את הצלחת הדיוור שלכם דיוור אלקטרוני הוא תורה מדוייקת אשר מילוי הכללים

ייעוץ שיווקי

ייעוץ שיווקי – חשיבה מחוץ לקופסא

איך בוחרים יועץ שיווקי או חברת ייעוץ שיווקי? איך תדע אם אתה צריך ייעוץ שיווקי? אם אחת או יותר

שיווק ופרסום

השילוב הקדוש של שיווק ופרסום

מה ההבדל בין שיווק ופרסום ואיך משלבים בין השניים? שיווק מהו? שיווק הינו כלל הפעולות העסקיות אשר נוקט בהם העסק

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos