fa-phone 077-2305142

פרסום על אוטובוסים – יתרונות, חסרונות ומחירים

אחת מדרכי הפרסום היעילות ביותר כיום הינה פרסום על אוטובוסים. בין אם מדובר בעסקים קטנים מקומיים ובין אם מדובר בעסקים גדולים בעלי פריסה ארצית, כולם יכולים לקדם את המסרים השיווקיים בשוקי היעד שלהם ולהשיג חשיפה רבה באמצעות פרסום על אוטובוסים. מהן העלויות וכיצד רצוי לפרסם על אוטובוסים בצורה אופטימאלית.

פרסום על אוטובוסים

פרסום על אוטובוסים אפשרי הן לעסק המקומי הקטן והן לרשת הארצית הגדולה

כמה עולה פרסום על אוטובוסים?

מחירי הפרסום על אוטובוסים משתנים בהתאם למספר האוטובוסים, תקופת הפרסום והפריסה הגיאוגרפית. המחירים לפרסום על אוטובוסים נעים בין 250 ₪ ליום עבור 10 אוטובוסים ועד לאלפי שקלים רבים לחשיפה רחבה יותר. יש לזכור כי במרבית המקרים המחירים כוללים עיצוב גרפי, הפקת המודעות עצמן והדבקתן, וניתן לדרוש שירותים אלו ללא תשלום נוסף. כדאי לפרט את הצרכים שלכם מול החברות הרלוונטיות, ולקבל הצעת מחיר מיועץ פרסום שלרוב גם ייתן לכם סקירה על החשיפה הפוטנציאלית וסוגי הקהלים, בשיחת הייעוץ.

מדוע לפרסם על אוטובוסים?

לפרסום על אוטובוסים מספר יתרונות:
  •  חשיפה לקהלים הנמצאים באיזור גיאוגרפי רצוי – פרסום על אוטובוסים מאפשר שליטה במידת חשיפת המסר מבחינה גיאוגרפית. ניתן לפרסם לירושלמים או תל אביבים בלבד, ואף לפרסם ספציפית לקהל הרופאים והאחיות (או החולים) הנחשפים לקווים 19 ו- 27 המגיעים לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.
  •  פרסום על אוטובוסים פונה אל קהל שבוי – נהג שנוסע אחרי אוטובוס רואה לנגד עיניו את הפרסום בין אם ירצה ובין אם לא. הולך רגל או אדם אשר מחכה לאוטובוס בעשרות תחנות האוטובוס לידן עוברים האוטובוסים במהלך היום, כבול גם כן לחשיפה לפרסום. בנוסף לפרסום על אוטובוסים, הנוסעים באוטובוסים כבולים לפרסום באוטובוסים עצמם. מעל ומתחת לחלונות באוטובוס ולאחרונה גם במסגרת מסכי טלוויזיה בתוך האוטובוסים.
  •  הפרסום מאפשר חשיפה נרחבת – לציי האוטובוסים מאות ואלפי אוטובוסים המגיעים לכל פינה במדינה. אם ברצונכם להשיג חשיפה רבה, פרסום באוטובוסים הוא כנראה אחת החלופות הבולטות ברשימה שלכם.

פרסום על אוטובוסים או פרסום על רכבים אחרים?

מעבר לפרסום על אוטובוסים, קיימת האפשרות של פרסום על רכבים ציבוריים אחרים כגון מוניות רגילות, רכבים מסחריים של מוניות שירות ואף רכבים פרטיים. לעיתים אנו רואים בדרכים רכב שצבוע כולו בצבעי חברה מסוימת ומקדם בדרך זו את מסריה. פעמים אחרות ניתן לראות רכבים הגוררים עגלה עם פרסומת, או רכבים מסחריים שעל צידם פרסומות שונות. ככלל, פרסום על רכבים שאינם אוטובוסים יעיל בצורה דומה, אולם כמות האוטובוסים עליהם ניתן לפרסם, והגודל הפיזי של אוטובוסים אשר מאפשר לפרוס פרסומות גדולות ומרשימות, מטה את הכף לטובת פרסום על אוטובוסים. בשנים האחרונות, מתאפשרת טכנולוגיה של הדפסה על רשת אשר מאפשרת לנוסע באוטובוס לראות החוצה ולצופים באוטובוס מבחוץ לראות פרסומות מלאות הכוללת שטח נרחב מבעבר (כולל שטח החלונות עצמם), האפקטיביות של פרסום זה רבה יותר בשל המימדים של הפרסום אליהם ניתן להגיע.

מאחר ואוטובוסים פעילים רוב היום, הפרסום שלך נחשף במשך זמן רב

המטרה העליונה של חברות האוטובוסים הינה להפעיל כמה שיותר את האוטובוסים שבבעלותן. משמעות הדבר היא שככל שהדבר מתאפשר, ייסעו האוטובוסים שעות רבות יותר וכפועל יוצא ייחשפו הפרסומות שעל האוטובוסים בפני קהל רב יותר. חשוב לזכור כי צרכני פרסומות המופיעות על גבי אוטובוסים הינם נהגים, נוסעים בכביש והולכי רגל. קהל יעד זה מנוע מלצרוך פרסום ויזואלי בטלוויזיה, באמצעות עיתונות או באינטרנט באותו הזמן, ופרט לפרסום ברדיו ולפרסום חוצות,הוא חשוף אך ורק לפרסום הנייד על אוטובוסים. צירי הנסיעה של האוטובוסים כוללים בהגדרה רחובות ראשיים כך שהפרסום שלך נחשף לקהל רב במקומות שלעיתים לא מתקיים בהם שילוט חוצות אחר.

החסרונות של פרסום על אוטובוסים

ישנם גם חסרונות לפרסום על אוטובוסים, בהם ניתן לכלול את חוסר המיקוד בקהלים לפי גיל ומין (כולנו הולכים ברחוב או נוסעים ברכב),יכולת מוגבלת לפלח קהלי יעד ולתפור עבורם מסרים פרסומיים שונים (בשל העלות הכרוכה בהדפסה של מספר גירסאות שונות של פרסומות) ועוד חסרונות הקיימים בשילוט חוצות כמו היכולת לפעול על חושי השמיעה בנוסף לראייה (מה שקיים בטלויזיה), אך עדיין, בהשוואה לשילוט חוצות אחר, הפרסום באוטובוסים נחשב זול ובעל החזר טוב על ההשקעה.

תת מודע – מדוע פרסום על אוטובוסים יעיל כל כך?

יתרון מובהק של פרסום על אוטובוסים הינו היותו פרסום נלווה. אנחנו רגילים לראות לנגד עינינו אוטובוסים בכבישים ועל רובם מודעות או צבעים בולטים. כאשר נהג רכב נוסע לצד אוטובוס או מאחוריו, ומסתכל קדימה ולצדדים כמתחייב כאשר נוהגים, הוא נחשף לפרסום בצורה שאינה מודעת. במצב רגיל כאשר אנחנו צופים בפרסומות בצורה מודעת, אנו מפעילים הגנות ומודעים לעובדה שמנסים "למכור" לנו משהו. אנחנו מייד נכנסים למגננה ומטילים ספק בכל מה שמוצג בפנינו. לא כך הדבר כאשר אנו לא מודעים לדבר הפרסום. התמונה פשוט נמצאת שם ואנחנו לא מודעים לכך שאנחנו "צורכים פרסום". פרסום על אוטובוסים חודר לתת המודע של הצרכן ויתכן מאוד שברמה האסוציאטיבית, נרגיש צמא ונחשוק בקוקה קולה קרה לאחר שיעבור לידינו אוטובוס עם תמונה של בקבוק קוקה קולה מרען. המודע שלנו לא יקשר זאת לתמונה שנקלטה בתת המודע.

פרסום סמוי בצורתו המקורית, הינו לדוגמא השתלת תמונות בסרטון כאשר העין לא מבחינה בפריים הספציפי שנועד להשפיע עלינו, בעוד שתת המודע כן מצליח לקלות את המסר. פרסום סמוי בצורתו זו אסור על פי חוק, אולם פרסום על אוטובוסים עשוי לייצר אפקט דומה והוא כמובן מותר.

איך מפרסמים על אוטובוסים בצורה הנכונה ביותר?

על מנת להפיק את מירב התועלת מפרסום על אוטובוסים, מומלץ לשלב במודעה את שם העסק/המותג וכמובן את הלוגו. אין צורך לכלול טקסט רב מתוך רצון שהצופה יוכל בפרק זמן קצר לקלוט ולהבין את המסרים. מעבר לכך, רצוי להשתמש בצבעים המזוהים על הלוגו ועם העסק במטרה לחדור לתת המודע של הצופה ולהישאר זמן רב ככל שניתן בזיכרונו. כאמור, ישנה משמעות עליונה להיות המסרים קצרים וקליטים, הן מבחינה גרפית והן מבחינת הטקסטים והצבעים. כאשר אתם מפרסמים על גבי אוטובוסים, חישבו מי קהל היעד שלכם ובהתאם לכך הזמינו את הפרסום: לפרסום להולכי רגל פרסמו בצד האוטובוס בעיקר, לפרסום לנהגים, פרסמו באחורי האוטובוס, לפרסום תדמיתי כולל, פרסמו על ידיד "השתלטות" על האוטובוס כולו בטכנולוגיית הדפסת הרשת.

 

מאמרים נוספים

אחסון אתרים

אחסון אתרים – בחירה מקצועית

מחיר הוא תוצר ישיר למה שאתה מקבל. אפשר לבנות אתר בגרוש וחצי וגם לעשות לו אחסון אתרים בחו"ל אבל

משרד פרסום

על פרסום בגוגל ומחקר מתחרים!

גם לפני שעושים ללקוח קמפיין פרסום בגוגל, חשוב לגבש אסטרטגייה וקונספט שיווקי אחרי שמבינים מה המתחרים עושים בפרסום. לא

משרד פרסום

משרד פרסום ומיתוג

תהליך של מיתוג זה דבר שכל מוצר חייב לעבור היום, בעולם של מותגים. היום מה שאיננו מותג, לא נחשב

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos