fa-phone 077-2305142

מיתוג אישי – כיצד תהפוך את עצמך למותג

דמיינו מסעדת שף ידוע הקרויה בשמו הפרטי של השף. השף המדובר (והמוכשר) מופיע בתוכניות טלוויזיה, מנחה סדנאות, כותב ספרי בישול ויש מסעדות נוספות הנושאות את שמו הפרטי. לכל אורך החוויה החל מהזמנת המקום, דרך קבלת התפריטים, הזמנת האוכל, הגשת האוכל וקבלת החשבון צוות המסעדה דיבר בשפה אחידה: X (השף) ממליץ על המנה הנ"ל, X מציע לטבול את הבשר ברוטב, זו המנה המועדפת על X, X שלח עבורכם מנה אחרונה נוספת.האם בכלל השף המדובר נמצא במסעדה כל העת? ממש לא בטוח – אבל הרעיון הוא ש-X הוא לא רק שף אלא מותג שעבר תהליך מיתוג אישי והפך למשהו שאנשים מוכנים לשלם עבורו יותר בגלל הערך המוסף שמעבר לאוכל הטעים והשרות הטוב, כגון יוקרה, אבק של כוכבים וסמל סטאטוס. לא רק הבעלים של מסעדה יכול להיות מותג, אלא גם עובדים בכירים ואף זוטרים בארגון המסומנים ככוכבים. גלו כיצד לבנות את עצמכם כמותג.

מיתוג אישי

מיתוג אישי

מהו מיתוג אישי

מיתוג אישי הוא תהליך בו האדם משווק כמותג. המיתוג האישי נועד לקדם את האדם כבעל עסק, כנותן שירות, בסביבת העבודה שלו, בראיונות עבודה, וגם בחייו האישיים – לדוגמא במציאת בן זוג.
המיתוג האישי נועד ליצור מצב שבו האדם מעורר רגשות וערכים מסוימים אצל אנשים איתם הוא בא במגע- רגשות וערכים אותם רצה לעורר.

במיתוג אישי האדם מגדיר את התדמית האישית שלו המורכבת מסממנים חיצוניים ופנימיים

סממנים חיצוניים: סגנון לבוש, בחירת צבעים, בחירת אביזרים ושפת גוף.
סממנים פנימיים: ערכים, השכלה אמונות וניסיון חיים.
כך למשל אתם יכולים למתג את עצמכם בתור "הבולדוזרים" אשר תמיד מניעים פרויקטים ואפשר לסמוך עליהם שפרויקט מורכב ייצא לדרך, או למתג את עצמכם בתור "הנאמנים", אשר אפשר להחליף עימם סוד והם תמיד ידאגו לבוס שלהם וייצגו אותו מול ההנהלה ומול שאר העובדים. לבוש מוקפד יסייע לכם למתג את עצמכם כמסודרים ואחראים ולעומתו לבוש זרוק עשוי לגרוע אך גם עשוי לסייע לחלופין למתג אתכם כ"גאונים יוצאי הדופן". חישבו מהו המיתוג שאתם רוצים להשיג ומה הביגוד שמתאים לו, מה הערכים שרצוי לשדר וכו'.

כיצד למתג את עצמך בחברה בה אתה עובד או מול לקוחותיך

ראשית יש להחליט מהו המיתוג שאתם רוצים לבחור בו. רצוי להתמקד ולבחור משהו קצר וברור, שכן כמו בשיווק כל מוצר, רצוי לא לבלבל את קהל היעד בשפע מסרים. ולכן נסיון למתג את עצמכם כמסודרים, גאון, יצירתי, נאמן, בולדוזר וחמים… צפוי להיכשל. החליטו מהו הדבר שהכי חשוב לכם שיגידו עליכם כאשר עולה השם שלכם והתמקדו בו.
לאחר מכן יש לזהות אילו התנהגויות ואמירות יגרמו לקהל היעד (לקוחות, מעסיקים, קולגות לעבודה) לחוש כלפיכם את אשר הגדרתם. אם למשל החלטתם שאתם תהיו "הבולדוזרים", אזי מעבר לעובדה שעליכם באמת להיות בולדוזרים ולהניע פרויקטים ולדאוג ש"דברים זזים", עליכם גם לשדר את המסרים הללו באמצעות אמירות דוגמת "אני אדאג לזה שזה יקרה" ולאחר ביצוע לומר לבוס שלכם "הבטחתי לך שזה יבוצע, זה אמנם לא היה קל, אבל חשוב לי שתדע שאם אתה מבקש ממני משהו, הוא יבוצע" (כן, זה אולי נשמע פשוט מדי, אבל המסר, הגם פשוט צריך להישמע ובסוף הוא מחלחל). בהיבט החיצוני, הליכה נמרצת, קול משולהב, יכולים לסייע למיתוגכם כבולדוזרים שמניעים תהליכים בארגון.
בנוסף, רצוי להשתתף בפעילויות אשר מזהות אתכם עם המיתוג שאתם מבקשים לרכוש. אם אתם רוצים למתג עצמכם כמומחים, כתבו חוות דעת, השתתפו בהרצאות וכך תקנו לעצמכם בשל המעמד, שם של מומחים. אם אתם רוצים למתג את עצמכם כיצירתיים, נסו ליזום פורום חדשנות בארגון (ולא רק להעלות רעיונות), כך תזוהו תמיד בתור "ההוא מפורום חדשנות", הזיקה בין "חדשנות" לבין השם שלכם, תסייע לכם במיתוג כחדשני ויצירתי.

יועצי מיתוג אישי

מיתוג אישי הוא תהליך שלפעמים עובר האדם בעצמו ולפעמים לצורך התהליך נעזר האדם באנשי מקצוע. קיימות בשוק חברות רבות הנותנות שרותי מיתוג אישי בכמה תחומים:

  •  יועץ תדמית – נותן ייעוץ בכל הקשור ללבוש נכון בהתאם לנתונים הפיזיים על מנת ליצור רושם מסוים.ייעוץ בבחירת צבע הלבוש ואביזרים וכן ייעוץ בכל הקשור לשפת גוף
  •  יועץ תקשורת – נותן ייעוץ לגבי איך להתראיין, איך לדבר אל המצלמה, אם מי לדבר ואם מי לא, מתי לא כדאי לדבר כלל והפניה לגורמי תקשורת – קביעת ראיונות כתבות מסיבות עיתונאים ועוד
  •  יועץ עסקי- נותן שירותים בכל הקשור לבניית אסטרטגיה, ייעוץ שיווקי, בחינת הקיים והצעות לשיפור.
  •  אימון למיתוג אישי – שכירת מאמן אישי שיעזור לכם להגדיר יעדים לעצמכם, לבנות את הדרך להשגת היעדים, להגדיר מה אם רוצים שיהיה המותג שהוא אתם וללוות אתכם עד להשלמת תהליך המיתוג האישי. המאמן יוכל לעזור לכם להגיע למימוש הפוטנציאל הגלום בכם.
  •  מיתוג אישי באינטרנט – כולנו מחפשים מידע באינטרנט על מכרים חברים, קולגות, אנשי מקצוע ועוד, לכן חשוב מאוד לעשות מיתוג אישי נכון באינטרנט. מיתוג אישי באינטרנט יעזור לכם בנוכחות חיובית ברשת. כך למשל מי שמחפש את השם שלכם במנוע חיפוש, לא יראה בתוצאות הראשונות את כתב התביעה שהוגש נגדכם על ידי לקוח ממורמר, אלא את המאמר שכתבתם עבור פורטל מקצועי בתחום עיסוקכם.

מיתוג אישי באינטרנט

כאמור, קיימות חברות רבות המסייעות לכם במיתוג האישי באינטרנט, כך שמי שיחפש אתכם ברשת יקבל את המסרים שאתם מעוניינים להעביר לו. חברות העוסקות במיתוג אישי באינטרנט נותנות בין השאר את השירותים הבאים:

  •  הקמת אתר אינטרנט אישי – הקמת אתר אישי הבנוי באופן מקצועי
  •  החדרת תכנים מכוונת  לאתרים אחרים, לפורומים, כתגובות לפוסטים של אחרים ועוד
  •  הפצת תכנים באופן ויראלי ברשתות חברתיות
  •  מעקב ושמירה על שמך (קרי מותג) באינטרנט  במידה ושמך מופיע בהקשרים שליליים הנובעים מקנאה תחרות או דברים שאינם רלוונטיים לתחום עיסוקך, איש מקצוע יוכל לפעול על מנת שההקשרים השליליים ידחקו כלפי מטה בתוצאות של מנועי החיפוש
  •  בלוג אישי  ייעוץ הכוונה ועזרה בכתיבת בלוג אישי
  •  כתיבת מאמרים לאינטרנט  מאמרים בתחום עיסוקך המפנים את הקוראים אליכם
  •  הודעות לתקשורת  פרסום והפצת הודעות לתקשורת הקשורות בכם ובעיסוכם.

אם יש לך עסק נמליץ לך לקרוא גם על מיתוג עסקי מחדש ועל מיתוג אישי באינטרנט

מאמרים נוספים

משרד פרסום

קידום בגוגל כיום

זה לקח כמה שנים טובות, עד שבעלי חברות קטנות וגדולות הבינו שהם חייבים אתר ברשת, וגם לזה היו כמה

מיתוג

בעידן המכירות און ליין- מיתוג חובה!

להערכת מומחי מיתוג הסיבה שבגללה אנשים נוטשים את הקניונים היא בין השאר- כי אין בהם שום חידוש. יש חווית

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי- לקחת סיכונים ולהצליח!

במחקר הזה השתתפו 200 עובדים של גוגל אשר נשאלו על הכישורים והתכונות שלהם ושל עמיתיהם לעבודה. מהתשובות שלהם עלה

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos