fa-phone 077-2305142

בחרו את הסגנון המתאים לכם

לכל מנהל סגנון ניהול אישי הנובע מאישיותו ומאופי הארגון אותו הוא מנהל, עם זאת, מצבים עיסקיים מסויימים דורשים לעיתים שינוי בסגנון הניהולי. שלושה סגנונות ניהול הנפוצים הם ניהול ישיר, סגנון ניהול תוך עבודת צוות וסגנון ניהול שיתופי. מתי תצטרכו להשתמש בכל סגנון ניהול? כל התשובות במאמר הבא סגנונות ניהול שונים מביאים לכל סיטואציה התייחסות ניהולית שונה שתקבע במידה רבה את ההצלחה הניהולית-עיסקית של הארגון שלכם. לכל מנהל יש סגנון ניהול שנובע מאופיו ואישיותו, אולם כשמדברים על סגנון ניהול מתייחסים בדרך כלללאופן בו מתקבלות החלטות, האופן בו ההחלטות מועברות לעובדים ומידת המעורבות של המנהל בתהליכי העבודה עד לרמה הזוטרה ביותר.

סגנונות ניהול

סגנונות ניהול – לכל מצב עיסקי סגנון משלו

סגנונות ניהול חייבים להתחשב בעובדים

באופן כללי, סגנונות הניהול שתבחרו צריכים להסתמך עלהאנשים שאתם מנהלים, על הידע שלהם ושלכם, הזמן העומד לרשותכם, המשאבים (כסף למשל), תוצאות רצויות וכמובן – ההתאמה לאישיות ולסגנון האישי
סגנון ניהול עשוי למשל, להיות מונחה אנשים ולא מונחה כסף. המטרה צריכה להיות לבחור סגנון ניהול המתאים לכל סיטואציה ניהולית או עיסקית. באופן כללי תוכלו לבחור בין שלושה סגנונות ניהול עיקריים:

סגנון ניהול תוך עבודת צוות

אם אתם מעוניינים לקדם או לנהל פרוייקט כלשהו ולהפוך את העבודה עליו ליעילה, סגנון הניהול תוך עבודת צוות הוא הפיתרון עבורכם. כאשר אתם מעודדים אנשים לשתף בידע שלהם – התוצאה עשוייה להיות הרבה מעבר לציפיות שלכם. לעיתים קרובות עבודה בקבוצה עשוייה לסייע להתמודד טוב יותר עם בעיות מאשר באופן פרטני. ניהול תוך עבודת צוות תלוי למעשה אך ורק במידת שיתוף הפעולה התוך צוותי וגם בכישורי התקשורת שלכם. עליכם להיותברוריםומדוייקים על מנת להעביר את האינפורמציה בצורה היעילה והברורה ביותר. על מנת לנהל קבוצה בצורה המיטבית שימרו על הכללים הבאים:
  •  שימרו על אווירה טובה בקבוצה.
  •  דברו עם אנשי הצוות בגובה העיניים ואל תתנו להם תחושה של התנשאות.
  •  זיכרו: עבודה קבוציתית איכותית נובעת מהיררכיה טיבעית הנובעת מידע ומסוגלות. כראשי הקבוצה עליכם להיות מיומנים מספיק על מנת לעמוד בראשה באופן טבעי ולא מתוקף ההגדרה בלבד. רק כך תוכלו לקבל את הערכת הצוות שלכם ואת אמונו המלא.

סגנון ניהול שיתופי

סגנון ניהול שיתופי כולל חלוקת מטלות ועבודה משותפת עם עמיתים וכפיפים. סגנון זה הוא סגנון הניהול הנפוץ ביותר והוא הוכיח את עצמו כיעיל במצבים שונים ומגוונים. ניהול שיתופי עשוי להתאים לכם אם אתם מנהלים ארגון או תחום עתיר נושאים מקצועיים ואתם זקוקים לשיתוף פעולה עם מגוון הגורמים המקצועיים בארגון שלכם. על מנת להצליח בסגנון הניהול השיתופי עליכם קודם כל:
  •  העניקו לכל עובד משימות מלאות לביצוע וודאו שהם מבינים אותן במלואן. בנוסף, גירמו לעובדים להבין היכן הם נמצאים ביחס לתמונה המלאה. הבנה כוללת של של התמונה המלאה תסייע לעובדים שלכם לבצע את המשימות בצורה טובה יותר.
  •  הסבירו לעובדים שלכם למה התרומה שלהם חשובה, מה שיעניק להם תחושת ערך עצמי.
  •  הבהירו לעובדים שלכם שאתם תמיד שם על מנת לענות להם על שאלות ולהסביר להם כל מה שלא הבינו. פעלו בשיטת הדלת הפתוחה המאפשרת נגישות לכל אחד מהעובדים שלכם בכל הדרגות ובכל זמן.

סגנון ניהול הישיר

לפעמים הנסיבות ידרשו סגנון ניהול ישיר בו עליכם לקחת את המושכות לידיים שלכם, ולקבל את ההחלטות החשובות. מקרה כזה עשויי להיות למשל, לוחות זמנים צפופים מאוד של פרוייקט עתיר משאבים ועובדים שדורש קבלת החלטות מהירה ומדוייקת. כדאי שסגנון הניהול הישיר יכלול מתן מענהל נקודות הבאות:
על מנת שהניהול הישיר שלכם יצליח ודאו שאתם יודעם את חמש התשובות לחמש השאלות הבאות: מה, איפה, איך, מדוע ומתי – מה שמוכיח שאתם שולטים בעבודה.
  •  הפעילו את העובדים באופן ישר והנחיתו הוראות לביצוע. סגנון הניהול הישיר עשוי להתפס כקר ומנוכר, אך הוא עדיין מספק לכל מנהל הזדמנות לעודד את המוטיבציה של העובדים ולהיות בכל זאת איכפתי ונגיש.
  •  אל תחששו להציב סטנדרטים וציפיות מהעובדים שלכם. כך למשל, תוכלו לדרוש עמידה ביעדים ספציפיים כגון סיום כתיבת דו"ח תוך זמן קצוב.
  •  היו נכונים לקבל החלטות מיידיות תוך כדי ביצוע משימות מסויימות. כך למשל, יתכן ובמהלך פרוייקט תידרשו לדרוש מאחד העובדים להפסיק לעבוד על משימה מסויימת ולעבור לעבוד על משימה חדשה.

טיפ: לא משנה מה סגנון הניהול שתבחרו – תמיד דאגו לעודד את העובדים ולתגמל אותם על עבודה ראוייה. גישה זו תוכיח את עצמה ותעודד את העובדים.

 

 
פתח את יכולות הניהול שלך בסדנת פיתוח מנהלים וקרא מידע נוסף על ניהול צוות

מאמרים נוספים

מס חברות

מס חברות

במשך שנים ארוכות מתנהל במחוזותינו ויכוח בעניין שתי אסטרטגיות כלכליות הנוגעות למס החברות הישראלי – מהצד הימיני, הקפיטליסטי, טוענים

ניהול פרוייקטים

תכנון פרויקטים נכון כולל תיכנון מוקדם וזיהוי סיכונים

ניהול פרויקטים: איך תתכנו תקציב, זמנים ויעדים ניהול פרויקטים מתחיל מתכנון תקציב, לוחות זמנים, יעדים וכוח אדם המשבר הכלכלי

ניהול עסקי

ההבדל בין ארגון בינוני למוצלח הוא הניהול העסקי

ניהול עסקי – יותר מ-"סתם" כישורי ניהול ניהול עסקי: מוצר,תימחור, שיווק ומכירה ניהול עסקי היא פעילות שאינה נעשית מעצמה

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos