077-2305142

יחסי ציבור באינטרנט – איך תמצאו את הגולשים הנכונים ותביאו אותם לאתר שלכם

ליחסי ציבור באינטרנט, בניגוד למדיומים אחרים, יש יכולת מדידה ישירה של האפקטיביות והתמורה לכסף שהשקעתם במשרד יחסי ציבור. יחסי ציבור באינטרנט מורכבים משני חלקים: יצירת יחסי ציבור באמצעות האינטרנט ומדידת אפקטיביות יחסי הציבור שלכם (גם אלו שאינם באינטרנט).

יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט – איך תמצאו את הגולשים הנכונים ותביאו אותם לאתר שלכם

יחסי ציבור באינטרנט ניתנים למדידה ושלא יאמרו לכם אחרת

מה להשיג מקמפיין יחסי הציבור שלכם באינטרנט

האינטרנט מאפשר לנו לייצר תהודה במהירות ובעוצמה רבה. ברשת האינטרנט הישראלית לבדה עשרות אלפי אתרים המשוועים לחומר בעל עניין לפרסמו וחוכמה של משרד יחסי ציבור היא לזהות את האתרים הרלוונטים ולהפיץ להם את החומרים המתאימים להם. נכון, זה כרוך במעט כיתות רגליים, אך רק זה ייצר עוצמה משמעותית מספיק עבורכם.

בניגוד לתפיסות העבר, אתם רוצים ויכולים לראות עלייה בכמות הגולשים באתר החברה כתוצאה מקמפיין יחסי ציבור באינטרנט. דרשו זאת ממשרד יחסי הציבור שלכם, גם אם הוא אומר לכם "שזו לא המטרה הראשית". זו בהחלט דרך אפקטיבית למדוד תהודה והצלחה של קמפייןיחסי ציבור (הגם שזו רק אחת מהמטרות בקמפיין היח"צ שלכם).

אילו אתרים רלוונטיים ליחסי ציבור באינטרנט

ניתן למנות שלושה סוגים של אתרי אינטרנט אשר בהם תרצו למקד את מאמצי יחסי הציבור שלכם:
  • אתרי העיתונות הגדולים – אתרים אלו דוגמת Ynet ודומיו מגיעים למסה גדולה של אנשים והופעה בהם שקולה להופעה בעיתון או ערוץ טלויזיה גדול. החוכמה כאן היא לנסות ולהשיג קישור לאתר מתוך הכתבה (לרוב האתרים מתנגדים לכך, אך זה תלוי גם בעוצמת משרד היח"צ שלכם). חשוב להופיע במקום מרכזי באתרים ולא בפינה נידחת שאין גולשים בה
  • אתרי נישה מתמחים – אם יש לכם קומוניקט על גאדג'ט מדליק, הופעה באתרי נישה בתחום יכולה לייצר אפקטיביות רבה בקרב קהל היעד המוגדר Early Adopters שרלוונטי לכם, לא פחות מהופעה באתר חדשות מרכזי.החוכמה היא לזהות את אתרי הנישה המובילים והרלוונטים ולפנות אליהם. הגדירו לפחות עשרה אתרי נישה לפנייה לכל קהל יעד אליו מיועד המוצר שלכם. קל יותר להיכנס לאתרים אלו שכן יכולת הכתיבה שלהם לרוב מוגבלת ומשאבי התוכן שלהם מוגבלים.
  • איזורי תוכן גולשים ורשתות חברתיות – יהיו אלו פייסבוק, פורומים שונים ומשונים ושאר אתרי Web 2.0. אם הצרכנים ידברו עליכם בהמוניהם, זה עשוי לייצר באזז. בדקו מול מנהלי פורום ובלוגרים רלוונטיים אם הם מוכנים לנסות את המוצר (הם כבר ירגישו לא נעים לא לכתוב עליו), בקשו פידבקים מצרכנים שהתנסו במוצר במקומות רלוונטיים (חרב פפיות במקרה של אכזבה גורפת, צריך לדעת להתמודד גם עם ביקורת מסוימת, זה לא בהכרח רע).החוכמה כאן היא למקד מאמצים שכן כמות הבלוגים, הפורומים והכרטיסים האישיים באתרים שונים היא בלתי מוגבלת ויש לזהות את מעצבי דעת הקהל בתוך קהילות רלוונטיות.

איך אמדוד אפקטיביות של קמפיין יחסי ציבור באינטרנט

אם כתבו עליך בידיעות אחרונות, תתקשה לגלות כמה מהקוראים של העיתון אכן הציצו בכתבה המסוימת וכמה מהם בכלל שמו לב כי הוזכרת שם. אם לעומת זאת אותה הכתבה הופיעה ב- Ynet עם קישור לאתר שלך, תוכל לגלות במהירות אם הכתבה הייתה אפקטיבית. משרדי יחסי ציבור מסתייגים מהתייחסות לכמות הכניסות כמדד להצלחה, פשוט מפני שזה לעיתים מעיד על חוסר ההצלחה שלהם. שהרי אם כל כך הרבה אנשים קראו את הכתבה, מדוע כה מעט לחצו על הקישור? כנראה שרמת החשיפה שלכם בכתבה, או רמת העניין שעוררתם בתוך הכתבה, היו נמוכים מדי (או שפשוט לא היו הרבה קוראים לכתבה הזו).
מאידך, אל תצפו למאות כניסות לאתר, כמה עשרות כניסות מתוך כתבה באתר אינטרנט, מעידות לרוב על הצלחה נאה מאוד.

אפשר למדוד גם הצלחת קמפיין יח"צ שבוצע off-line באינטרנט

קמפיין off-line, כלומר קמפיין יחסי ציבור שלא בוצע באינטרנט, אלא במדיות מסורתיות. אך אותו הקורא של העיתון או צופה הטלויזיה הופך לאחר מכן לגולש. האם הוא גלש לאתר שלכם? האם הוא חיפש את שם המותג שלכם במנוע חיפוש? קמפיין יחסי ציבור מוצלח מביא לעלייה בכמות הגולשים המחפשים את שם המותג שלכם באינטרנט ולעלייה מקבילה בכמות הגולשים באתר. עקבו אחר שינויים אלו והחליטו האם קמפיין יחסי הציבור סייע לכם כמו שציפיתם

מאמרים נוספים

השגת סיקור תקשורתי בעצמכם

איך לגרום לכלי התקשורת לסקר את העסק שלכם ולחשוף אותו ללקוחות פוטנציאלים?

השגת סיקור תקשורתי מצריכה עניין ולא יחצ"ן השגת סיקור בתקשורת הביניים קלה יותר מבאמצעי התקשורת המובילים עיתונים ואתרים גדולים

איך לתת ראיון לתקשורת

מה לומר בראיון טלוויזה או רדיו שייצר אימפקט מיידי

בראיון בטלויזיה או ברדיו יש לכם זמן מועט לייצר אימפקט, כיצד תנצלו אותו ההבדל בין ראיון מוקלט לראיון בשידור

הודעה לעיתונות- דוגמא

הודעה לעיתונות מוצלחת הופכת מידע לאייטם

כיצד תנסחו הודעה לעיתונות שתהפוך לאייטם דוגמא להודעה לעיתונות – מכתב מקדים לעורך ‏18/12/2008 ‏כ"א כסלו תשס"ט  לכבוד דוד

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos