fa-phone 077-2305142

מה לומר בראיון טלוויזה או רדיו שייצר אימפקט מיידי

ראיון בטלויזיה או ברדיו נמשך לרוב כחמש דקות ומטה. זהו זמן מועט ביותר שחולף במהירות עצומה. חשוב לתכנן היטב מה הולכים לומר בראיון זה. בנוסף, כדאי להבין מה ההבדל בין ראיון מוקלט לראיון בשידור חי.

איך לתת ראיון לתקשורת

בראיון בטלויזיה או ברדיו יש לכם זמן מועט לייצר אימפקט, כיצד תנצלו אותו

ההבדל בין ראיון מוקלט לראיון בשידור חי

יש הבדל תהומי בין ראיון מוקלט לראיון בשידור חי. בראיון מוקלט יסננו כל דבר שישמע כמו פרסומת עצמית מוגזמת וכן ישמיעו רק חלק מהדברים שתאמרו. לכן בראיון מוקלט אמרו רק את הדברים החשובים לכם ביותר. כך למפיק לא תהיה ברירה אלא לשדר את הדברים שאמרתם. דבר זה נכון במיוחד אם אתם חוששים שדברים שתאמרו יוצאו מהקשרם. לעומת זאת, בראיון בשידור חי עליכם לנסות להאריך את משך השיחה, ואתם יכולים להרשות לעצמכם לשון חופשית יותר, שכן לא יכולים לעצור את שאמרתם. עם זאת, אם המראיין ירגיש כי אתם מגזימים, הוא פשוט יקטע את הראיון או יהיה עוין, שתי תגובות שאינן רצויות מבחינתכם.

לפני הראיון יש לחשוב על המסר שאתם רוצים להעביר

חישבו מראש על 3-4 נושאים שאתם מעוניינים לדבר עליהם ומהם המסרים שאתם רוצים להעביר "אכילת ממרח "דמדה" מחזקת את שרירי הבטן, מסעדת "אבא" היא מסעדה מצוינת לארוחות עם ילדים וכו'. אח"כ בקשו מבן הזוג או שותף עסקי לשאול אתכם כמה שאלות שונות, ובכל פעם, נסו להכניס את הנושא עליו חשבתם מראש, גם אם אינו מתאים לשאלה. כך למשל, אם אתם מעוניינים להעביר את המסר שהדיסקים לצריבה שאתם מוכרים הם באיכות גבוהה, ניתן להשתמש בכך כתשובה לכל אחת מהשאלות הבאות:
מראיין: אז ישראל, למה בכלל פתחת את החנות שלך במרכז העיר ולא בקניון?
ישראל: הרגשתי שהתושבים המגיעים למרכז העיר לא תמיד מקבלים מוצרים באיכות שהם רצו, כך למשל אני מקבל תגובות רבות מצד קונים על הדיסקים לצריבה שאני מוכר, אנשים ממש מופתעים שהדיסקים אינם נשרטים מהר, ואינם נהרסים במהלך צריבות חוזרות.
מראיין: ישראל, מה דעתך על השינויים שעבר מנוע החיפוש של מיקרוסופט לאחרונה?
ישראל: אני חושב שמנוע החיפוש פשוט הבין שהוא חייב לתת תוצאות איכותיות יותר. תראה, אני מוכר בחנות שלי דיסקים מעט יקרים יותר, אך הלקוחות חוזרים וקונים אותם כי הם מרגישים שהמוצר טוב, דיסקים לצריבה, כמו מנוע חיפוש, כמו טלוויזיה – כשהמוצר טוב, אנשים צורכים אותו.
מראיין: מה דעתך ישראל על תוכנית ההתנתקות?
ישראל: אני חשבתי שתשאל אותי על מוצרים למחשב כמו הדיסקים שאני מוכר בחנות שאנשים מופתעים תמיד לגלות עד כמה הם עמידים, אתה שואל אותי על פוליטיקה והתנתקות… לדעתי אנשים צריכים להתנתק מהדיסקים הזולים שהמידע החשוב שנאגר עליהם נעלם יחד איתם בגלל רצון לחסוך כמה שקלים.

ייתכן שהדוגמאות לעיל מעט מוגזמות, אך הן ממחישות היטב כיצד ניתן להציג בתשובה את המסר שלכם, גם אם לא נשאלתם על הנושא ישירות.  אם תאזינו היטב לראיונות עם פוליטיקאים מנוסים, תוכלו לזהות שאף שהרבה פעמים הם אינם עונים לשאלה ששאלו אותם, הדבר אינו קופץ ישירות לעין במהלך הראיון. כמובן שאם מגזימים עם זה, הדבר יוצר אנטגוניזם כלפי המרואיין, ופוליטיקאים רבים נכוו מכך.

איך להתמודד מול מתקפה במהלך הראיון

לעיתים הראיון יכלול חלק שבו המראיין תוקף אתכם (זה נדיר ורלוונטי רק למקרים בהם החברה מגיבה על האשמות ולא בראיונות צרכניים רגילים). במקרה שכזה חשוב לשמור על כמה כללים ולהשתמש בכמה טקטיקות שירככו את המתקפה.
  •  אל תתלהמו – רצוי לא להתפרץ, להתרגז, להרים את הקול, זה יוצר תדמית שלילית בעיני הצופה, מאזין.
  •  היו עיקשים – אל תתנו למראיין לקטוע אתכם בקלות, העבירו את המסר שאתם רוצים בנימוס אך בתקיפות
  •  הראו הזדהות – הביעו אהדה ל"בעיות הצרכן/המתלונן", אפילו ברמה האישית "כאבא לילדים גם לי חשוב מאוד מה…"

בנוסף ישנן מספר טקטיקות להתחמקות משאלות קשות והעברת מסרים משלכם:

  •  חזרה על שאלה בצורה שונה – חזרו על מה ששאל אתכם המראיין, אך בצורה שונה שמתאימה לכם יותר וגורמת לצופה/מאזין לשכוח מהשאלה המקורית (מראיין: המוצר שלכם מזיק לבריאות, מרואין: אתה שואל אותי על הערכים התזונתיים של המוצר, ובכן…)
  •  העברת הזרקור "לשאלה האמיתית" – הסטת הדיון לכיוון שאליו אתם רוצים (מראין: האם המוצר שלכם מזיק לבריאות?, מרואיין: זו לא השאלה, השאלה האמיתית היא האם מישהו נפגע מאכילת המוצר והתשובה המוחצת והברורה היא לא! אין מקרים כאלו, כאבא לילדים גם לי…)
  •  התעלמות מהשאלה – גם זה עובד פעמים רבות. אתם נותנים פשוט תשובה שלא קשורה לשאלה, אבל אף אחד לא ממש שם לב (מראיין: האם המוצר שלכם מזיק לבריאות?, מרואיין: היום חזרתי מהמפעל, דיברתי עם עשרות עובדים אשר חוששים למקום עבודתם והבטחתי להם כי הם והמשפחות שלהם מוגנים).

מאמרים נוספים

השגת סיקור תקשורתי בעצמכם

איך לגרום לכלי התקשורת לסקר את העסק שלכם ולחשוף אותו ללקוחות פוטנציאלים?

השגת סיקור תקשורתי מצריכה עניין ולא יחצ"ן השגת סיקור בתקשורת הביניים קלה יותר מבאמצעי התקשורת המובילים עיתונים ואתרים גדולים

הודעה לעיתונות- דוגמא

הודעה לעיתונות מוצלחת הופכת מידע לאייטם

כיצד תנסחו הודעה לעיתונות שתהפוך לאייטם דוגמא להודעה לעיתונות – מכתב מקדים לעורך ‏18/12/2008 ‏כ"א כסלו תשס"ט  לכבוד דוד

אתרי עיתונים

רשימת אתרי עיתונים, וטלפונים של מערכות עיתונים מובילים בישראל

רשימת עיתונים בישראל מחולקים לפי קטגוריות אתרי עיתונים מרכזיים בישראל עיתון ידיעות אחרונות טלפון במערכת עיתונות של עיתון ידיעות

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos